Семінари, конференції

Довідково-бібліографічне обслуговування користувачів в бібліотеках

Швидкий розвиток інформаційних технологій, поява нових носіїв інформації докорінно змінили традиційні інформаційно-бібліотечні технології. Довідково-бібліографічна та інформаційна діяльність – найважливіші складові в роботі кожної бібліотеки, незалежно від її статусу. Тож під час чергового засідання лабораторії професійної творчості в Новоград-Волинській центральній міській бібліотеці ім. Юрія Ковальського фахівці бібліотек розглянули сучасні аспекти довідково-бібліографічного та інформаційного обслуговування.

/Files/images/дб.jpg


Впровадження УДК в бібліотеках міста

Переведення фондів і каталогів з ББК на УДК це дуже трудомісткий процес і кропітка праця. Виникає безліч запитань. Тож 31 січня працівники бібліотек Новоград-Волинської МЦБС зібралися в бібліотеці-філії № 5 на черговий практикум.

/Files/images/практикум по УДК.jpg


Профорієнтаційна робота в бібліотеці: пошук нових форм та ідей

Бібліотеки міста завжди в центрі всіх громадських ініціатив та гострих питань, доносять до своїх користувачів актуальну інформацію та запрошують до співпраці різні кола громадськості. Тому не випадково, що профорієнтація підлітків є важливим напрямком роботи кожної бібліотеки.

26 квітня 2017 р. на базі бібліотеки-філії № 5 для юнацтва відбулося чергове засідання лабораторії професійної творчості на тему «Профорієнтаційна робота в бібліотеці: пошук нових форм та ідей».

Фахівці бібліотек ділилися думками про вирішення проблеми формування інформаційних ресурсів з питань профорієнтації, ознайомились з законодавчою базою, технологією надання послуг, шукали різнобічні підходи до проведення масових заходів з використанням сучасних інноваційних технологій.

Було зроблено аналіз стану профорієнтаційної роботи бібліотек міста, окреслено головні актуальні завдання роботи в даному напрямку. За «круглим столом» бібліотекарі ділились досвідом роботи з питань профорієнтації молоді.

Надійним партнером у справі профорієнтаційної роботи бібліотек є міський центр зайнятості. Провідний спеціаліст центру Ящук Людмила Володимирівна ознайомила учасників заходу зі станом ринку праці, послугами служби зайнятості для випускників навчальних закладів, систематичною профорієнтаційною роботою міської служби зайнятості з учнями загальноосвітніх шкіл міста. Розповіла про основи професійної діагностики, ознайомила з банком комп’ютерних методик, що використовуються під час професійних консультацій спеціалістами центру, продемонструвала працівникам бібліотек елементи семінару з техніки пошуку роботи «Співбесіда з роботодавцем». Цікавою і змістовною була інформація про затребувані професії в Україні в найближчому майбутньому.

Насамкінець працівники бібліотек отримали інформаційні матеріали для поповнення інформаційний виставок з питань профорієнтації.

/Files/images/семінар.JPG


"Нестаціонарне бібліотечне обслуговування"

У наш час в основу діяльності публічних бібліотек покладено принципи доступності інформації, просування знань до населення. Бібліотеки міста Новограда-Волинського, реалізуючи ці принципи, орієнтуються не лише на забезпечення інформацією в межах стаціонарної бібліотеки, а й активно використовують нестаціонарні форми бібліотечного обслуговування, у такий спосіб розширюючи інформаційний, культурний та освітній простір, без якого життя місцевої громади сьогодні важко уявити.

5 квітня 2017 року на базі центральної міської бібліотеки ім. Юрія Ковальського відбувся семінар-практикум для працівників бібліотек на тему «Організація нестаціонарного обслуговування населення міста: традиції та інноваційний підхід». Розглянули форми нестаціонарного бібліотечного обслуговування читачів, які застосовувалися протягом минулого століття, випробовувалися часом, і незмінно залишалися запитуваними, вивчали сучасний досвід бібліотек України та зарубіжжя з даного питання, ділилися власним досвідом і напрацюваннями. Детально зупинилися на технології організації планування, обліку і звітності в діяльності нестаціонарних форм бібліотечного обслуговування.

Потрібно відмітити, що за час свого існування нестаціонарні форми бібліотечного обслуговування підтвердили власну затребуваність як серед населення так і бібліотек. Окрім того, що вони забезпечують сприятливі умови для бібліотечного обслуговування населення, для бібліотеки це прекрасна можливість розширити сферу свого впливу, залучити нових користувачів, підвищити основні показники роботи і довести соціальну значимість власної діяльності. Використання різних форм нестаціонарного бібліотечного обслуговування дозволяє долати перешкоди в наданні бібліотечних послуг особам, які не мають можливості фізично відвідувати стаціонарну бібліотеку в зв’язку з віддаленістю проживання, за станом здоров’я або в силу специфіки роботи, навчання, життєвих обставин.

Сьогодні, застосовуючи традиційні форми нестаціонарного обслуговування (бібліотечні пункти, пункти книговидачі, колективний або груповий абонементи, виїзні читальні зали, книгоношення тощо), публічні бібліотеки намагаються надати їм нового забарвлення, адаптувати до сучасних умов, щоб найкращим чином відповідати численним викликам часу.

На 1 січня 2017 року бібліотеки МЦБС мають 13 пунктів нестаціонарного обслуговування в різних мікрорайонах міста. Однією із найпоширеніших форм нестаціонарної роботи є виїзні читальні зали, які активізують свою діяльність особливо у весняно-літній період, головна мета таких залів – популяризація бібліотеки, читання, проведення змістовного дозвілля, ефективне використання бібліотечних ресурсів. Також затребуваними є пункти книговидачі та книгоношення.

/Files/images/DSCN0215.JPG

Кiлькiсть переглядiв: 890

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.